HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. június 8., szombat

Répatorta eperrel, eper,- csokoládé- és tojáslikőrrel

Répatorta eperrel, eper-, csokoládé- és tojáslikőrrel


Hozzávalók 

2 db nagyobb sárgarépa 
5 dkg dió
10 dkg mazsola 
rum
2 db tojás
10 dkg  barnacukor
olíva olaj
15 dkg liszt
1 kk sütőpor
1 kk őrölt fahéj
késhegynyi gyömbér
késhegynyi szegfűszeg
0,5 kk szódabikarbóna 
1 csipet só
1 narancs reszelt héja
vajj
liszt
eper
csokoládélikőr
eperlikőr
tojáslikőr.

Elkészítés:

A diót durvára vágom, a mazsolával együtt rumba áztatom néhány órára.

A sárgarépát megpucolom és lereszelem. Egy tálban habverővel felverem a tojásokat és a cukrot, hozzáadom az olajat, a répát, a mazsolát és a diót.

Egy másik tálban elkeverem a lisztet, sütőport, fahéjat, szódabikarbónát, csipetnyi sót, majd hozzákeverem a répás-tojásos masszához. Beleöntöm egy  sütőformába, melyet vajjal és liszttel kikentem,   és 180 C fokra előmelegített sütőben addig sütöm míg szép barna lesz (kb. 40 perc).

A tortából szelek egy darabot, rakok rá félbevágott epret, s locsolok rá  csokoládé, eper és tojáslikőrt.




P.S. Ez a recept bekerült a Hírkereső Gasztro Toplistájá-ba
/A holland paraszt omlette is az én receptem!)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon klassznak tűnik. A sárgarépa kb. hány dekagramm volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szoktam semmit sem mérni, de most a kedvedért lemértem két akkora répát, mint ami felhasználásra került, durván 40 dkg volt.

      Törlés
    2. Köszönöm. Szeretek először mindent precízen lemérni, később már én is lazább vagyok.

      Törlés
  2. Csak a tojáslikőrt hagynám le róla! Nagyon tetszik a recept!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik az epres répatortád, bár én a tojáslikőrt lehagynám róla!

    VálaszTörlés