HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2018. január 19., péntek

"Rongyos" töltött káposzta, ahogy én készítettem

"Rongyos" töltött káposzta, ahogy én készítettem


A Székely konyha felelős szerkesztője, ízlovag, az Erdélyi Ízőrzők blog (melynek nagy megtiszteltetésként én is tagja vagyok) alapítója - Jánossy Alíz  - karácsony előtti videójában együtt főzött a gyergyószárhegyi nevelőotthon nevelőnőjével és két tanulójával. A töltött káposzta egy számomra ismeretlen, sohasem hallott  változatát készítették, a "rongyos" töltött káposztát. Megjegyzem, a Google sem hozott "rongyos töltött káposzta" néven találatot, sőt Alíz a "Fakanálforgató tollforgató" blogjában is  káposztalevelekbe töltötte a szárhegyi töltött káposztáját.  

Nos, megmondom őszintén, nekem nem volt kedvem a káposztát levelenként vékony csíkokra vagdosni, s aztán a gombócokat ezekkel a csíkokkal betekergetni, mint ahogy Alíz csinálta a lányával és annak barátnőjével egy későbbi Erdélyi Ízőrzők-beli bejegyzésében. Én savanyított káposzta csíkokkal oldottam meg a dolgot, s nem 150 tölteléket csináltam, mint ő, csupán néhányat.

Az eredményt alább láthatjátok.  A fotók alatt van 2 link, melyeken a "rongyos"-hoz hasonlatos káposztás ételek láthatók, az ételek készítésekor nem tudtam, hogy ezek a gyergyószárhegyi rongyos káposzta utánzatai.

Azért mutatok 3 "normál" töltött káposztát is, egy ünnepit, egy majdnem szokásosat,  s egy szabolcsi paradicsomosat. Ez utóbbi nem savanyított, hanem édes káposztából készül.




 "Normál" töltött káposzták:

Pezsgős újévi töltött káposzta csülökkel, tejfölösen, chilivel

Töltött káposzta sült kolbásszal és sült szalonnával, fehérborral

Vörösboros paradicsomos, chilis töltöttkáposzta


Majdnem "rongyos" töltött káposzták: 

Fehérboros káposzta húsos gombóccal

Húsgombócok és tarja savanyított káposztával együttfőzve, fehérborral ízesítve


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése