HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2017. január 7., szombat

Vörösboros lencsefőzelék sültmalaccal

Vörösboros lencsefőzelék sültmalaccal


Bár újév napján lencsét ettem, mint gondolom sokan, ma a biztonság kedvéért ismét az volt az ebédem. A szerencsének kedvében kell járni. Ezért malachús került az ételre.

Hozzávalók:


  • 30 dkg lencse
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős piros paprika
  • 2 db babérlevél
  • mustár
  • liszt
  • 1 citrom leve
  • 1 dl vörösbor
  • tejföl
  • chili szósz
  • 30 dkg bőrös malactarja
  • bors
  • őrölt kömény
  • 1 db hagyma
  • 3 db fokhagyma
  • étolaj
  • 1,5 dl sör
  • 1 ek méz

Elkészítés:


A malachúst előző nap bepácoltam. A húst egy tepsibe tettem, bőrét beirdaltam, megszórtam borssal, tettem rá rozmaringot, babérlevelet, mellé fokhagymákat, félbevágott hagymát, locsoltam rá olajat, óvatosan, hogy a bőrét ne érje, megsóztam, letakartam fóliával, s kitettem a teraszra (ott most hidegebb van, mint a hűtőben).

Másnap délelőtt a malachús alá öntök kevés vizet, s fóliával letakarva a 200 C fokos sütőbe teszem.

A lencsét néhány órára beáztatom, majd az apróra vágott vöröshagymával és a fokhagymával felteszem főni. Beleteszem a babérlevelet, megszórom  borssal, sózom. Amikor már csaknem puha a lencse, öntök bele vörösbort. Majd a tejföllel és a liszttel behabarom, szórok bele pirospaprikát, locsolok bele kevés chili szószt, kanalazok bele mustárt, elkeverem.
Közben a malachúst időnként meglocsolom sörrel és a saját levével. 90 perc után leveszem a fóliát, a malacot bekenem mézzel, s meggrillezem.

Tálaláskor teszek rá néhány szelet malachúst.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése