HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. december 22., csütörtök

Kálváriám a karácsonyi halászlé kapcsán

Kálváriám a karácsonyi halászlé kapcsán

Bár az év folyamán gyakran eszünk halat, tengeri gyümölcsöket, Karácsonykor mindig van halászlé. Hol csak pontyból, hol vegyesen harcsával. Apró halakkal csak elvétve.

Természetesen idén sem lehet ez másképp. Mondtam a nejemnek, hogy - miután megyek a szokásos heti bevásárlásomra a multihoz - majd veszek harcsát és pontyot. Ó mondta O.K., de a harcsa csak szürke harcsa lehet, a ponty pedig nem zsíros, lehetőleg pikkely nélküli, közepes nagyságú.  (Nos, a ponty pikkelyes,  a tavi pontyon viszonylag kevés pikkely van, de zsíros, a közepes nagyság pedig relatív.)

Ezek után már rossz érzéssel indultam el.

Nos, harcsa nem volt, csak afrikai harcsa (erre azt mondta a nejem, hogy nem jó), úgy hogy vettem egy kb. 1,5 kg-os pontyot, s 0,5 kg belsőséget (ikra, tej). Felhívtam a nejem, hogy meg van a hal. Azt mondta, ez kicsi, vegyek nagyobbat. Nagy nehezen (nem részletezem) sikerült a halat kicserélni egy 2,7 kg-osra.

Ma, hallom a kopácsolást a konyhából, kérdem mi történt, a nejem bontja a halat, s lekap a tíz körmömről, hogy miért pikkelyes halat vettem, már egy órája kínlódik vele.  Nos, ekkor határoztam el, hogy többet nem veszek halat a közös főzéshez, legfeljebb magamnak.

P.S. 2015.12.23 Ma reggel elvett a nejem 3.000 Ft értékű utalványt, mert még venni fog halat. Szerinte a hal felét ki kellett dobni, mivel véraláfutásos volt a húsa.  A hal még úszott, amikor megvettem.
Visszajőve még a megmaradt 7.000  Ft-nyi utalványt is elkérte. :)

1 megjegyzés: