HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. november 27., vasárnap

Rizses lecsó virslivel és lókolbásszal és persze sok chilivel

Rizses lecsó virslivel és lókolbásszal és persze sok chilivel

Pályakezdő koromban (a 60-as évek elején) gyakran ettem lókolbászt. Egyrészt, mert kedveltem, másrészt, mert a párizsi, teperő mellett a legolcsóbb ételek egyike volt.

Mára változott a helyzet, ma a lókolbász inkább a húzósabb árkategóriába tartozik.

Miután több mint 50 éve nem ettem lókolbászt, most valahogy nosztalgiázni támadt kedvem, s amikor a piacon megláttam, rögtön vettem két szálat.  S ha már megvolt, fel is használtam.

Hozzávalók:

  • 50 dkg lecsópaprika
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 4 db chili
  • 3 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg füstölt szalonna
  • 1 csésze rizs
  • 10 dkg virsli
  • 10 dkg lókolbász
  • őrölt csípős pirospaprika
  • őrölt fekete bors
  • 1 ek disznózsír
  • 4 db chili (tálaláshoz)

Elkészítés:

A rizst előfőzöm.

A szalonnát kockára, a virslit és a kolbászt karikára vágom, a hagymákat aprítom. A paprikákat felszeletelem, a paradicsomot nyolcadolom.

Serpenyőben zsíron megpirítom a szalonnát és a kolbászt, az utóbbit félreteszem.

A serpenyőbe most berakom a hagymát, megdinsztelem. Hozzáadom a paprikákat, majd a paradicsomot. Fűszerezem.

Amikor már a zöldségek félpuhák, belerakom a virslit. Készrefőzöm. Összekeverem a rizzsel.

Tálaláskor rakok rá sült kolbászt, vágok rá chilit, s teszek is rá egyet. Barna kenyérrel, vörösborral fogyasztottam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése