HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. július 23., szombat

Levendula esszencia vodkával, házilag

Levendula esszencia vodkával, házilag



A feleségem látott a TV Paprikában egy főzőműsort, melyben egy ír TV-séf és szakácskönyvíró - Rachel Allen - többek között egy levendulás tortát készített. Kérte, hogy keressem meg a receptet. Nos, a TV paprika nem közli külföldi séfek, cukrászok receptjeit, de a neten megtaláltam a kért 3 receptet. S ha már meg volt, kénytelen voltam lefordítani és kinyomtatni neki.

Angel food cake


370

Ha már meglett a recept, akkor kell hozzá levendula esszencia is.  A hypermarket - ahol vásárolni szoktam - igazán bő aroma kivonattal kínálattal rendelkezik, de levendula esszencia nem volt.

Eszembe jutott az eperlikőröm, melyet vodkával szoktam készíteni, gondoltam ennek levendulával is kell működnie. Úgy-hogy esszencia helyett vodkát vettem.

Tegnap hozzá is láttam.

Hozzávalók :

  • 1 lavórnyi levendula
  • 7 dl vodka

Elkészítés:

A feleségem szedett a kertünkben lévő levendulából, a teraszon az asztalon kiteregettem, s napon szárítottam egy keveset.

Ezután jött a munka legnehezebb és legunalmasabb része, a száraz virágokat leszedni a szárról.

Miután ez megvolt, két üvegbe kanalaztam a "termés"-t, üvegenként 6 púpozott evőkanálnyit, s ráöntöttem a vodkát (3,5 dl-t üvegenként).  Kitettem a napra. A nejem kicsit kétkedve figyelte a műveletet. Mondtam semmi gond, az én pénzem bánja, legrosszabb esetben megisszuk.

Mára már szép színe lett, s az aromája is csodálatos.  Néhány nap után ismét ránézek, de legalább egy hétig hagyom az egészet érlelődni.








P.S. Végül, csaknem 4 hétig hagytam érlelődni. Augusztus 17-én szűrtem le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése