HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. május 14., csütörtök

Vörösboros bab-lencsegulyás sertéshússal és parasztkolbásszal

Vörösboros bab-lencsegulyás sertés hússal és parasztkolbásszal


Ebben a párosításban nem láttam receptet a neten, persze nem állítom, hogy én találtam fel. A lényeg, hogy finom étel volt.

Hozzávalók:

  • 15 dkg sertéslapocka
  • 10 dkg füstölt parasztkolbász
  • 1 szelet füstölt szalonna
  • 1 ek disznózsír
  • 1 doboz fehérbab paradicsomos mártásban (40 dkg)
  • 1 doboz lencse (40 dkg)
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • 1 kicsi zeller
  • 1 szál zellerlevél
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 2 db chili
  • 1 db krumpli
  • 1 ek gulyáskrém
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • őrölt kömény
  • 1 dl vörösbor
  • 1 ek liszt
  • 1 dl tejföl.
Elkészítés:

A hagymákat aprítom, a szalonnát, a sertés húst és a zöldségeket darabolom, a kolbászt felkarikázom.

A sertés zsírt megolvasztom, ráteszem a szalonnát, a hagymákat, lepirítom, majd a húst is hozzáadom. Fehéredésig együtt dinsztelem. Beleteszem a zöldségeket,  feleresztem vízzel, fűszerezem. Amikor már csaknem puha minden, beleöntöm a babot és a lencsét a levével együtt, s a vörösbort, s beleteszem a kolbászt is..

Felforralom, szórok bele lisztet. Összekeverem, tálalok. Egy mélytányérba merek levest, kanalazok rá tejfölt, s díszítem egy chilivel.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése