HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. augusztus 15., péntek

Cukkini cukkinival: szőlőmagos, tökmagos cukkini krémleves, rántott cukkini édes chiliszósszal

Cukkini cukkinival: szőlőmagos, és tökmagos cukkini krémleves, rántott cukkini édes chiliszósszal

Mindkét étel, főleg a krémleves már számos variációban előfordult. A közelmúltban is. Utána néztem, szőlőmagos eddig nem volt.

Szőlőmagos, tökmagos cukkini krémleves

Hozzávalók:
  • 1 db közepes cukkini
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 5 szál petrezselyem
  • 1 ek szőlőmag 
  • 1 ek tökmag
  • 1 ek vaj
  • 1 tk olívaolaj
  • 1 dl tej
  • 1 db zöldségleveskocka
  • őrölt fekete bors
  • 5 dl víz 
  • szőlőmagolaj
Elkészítés:

 Egy serpenyőben megpirítom a szőlőmagot és a tökmagot, félreteszem.

Közben a hagymákat a cukkinit és a petrezselymet darabolom

Egy lábasban kevés olajon a vajat megolvasztom, benne a hagymákat megdinsztelem. Hozzáadom a cukkinit. Együtt dinsztelem tovább. Majd ráöntöm a vizet, fűszerezem, belemorzsolom a leveskockát.

Amikor megfőtt a cukkini, hozzáadom a petrezselymet, a szőlőmag és a tökmag felét, a tejet, s botmixerrel pürésítem. Felrottyantom.

Tálaláskor merek a levesből egy bögrébe, locsolok rá szőlőmagolajat, tökmagolajat, s szórok rá szőlőmagot és tökmagot


Rántott cukkini édes chiliszósszal

Hozzávalók:
  • 1 db cukkini
  • 1 db tojás
  • liszt 
  • kukoricamorzsa
  • őrölt fekete bors
  • édes chiliszósz
  • olívaolaj
Elkészítés:

A cukkinit hosszában kettévágtam, a magjait eltávolítottam. Sóztam, borsoztam, majd kétszeresen (liszt, tojás, kukoricamorzsa) bepaníroztam.

Forró olajban kisütöttem.

Tálaláskor raktam a tányérra rántott cukkini szeleteket, s locsoltam rá édes chiliszószt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése