HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. június 20., péntek

Hummus zöldségekkel pitában - libanoni konyha

Hummus zöldségekkel pitában - libanoni konyha

Bő egy hete már készült egy hummus. Most egy kicsit variáltam rajta. Több zöldséget használtam, s pitában tálaltam. Már akkor jeleztem, hogy legközelebb így készül. Így már autentikusabb, majdnem libanoni étel lett belőle.

 Hozzávalók:
  • 25 dkg csicseriborsó
  • 1 ek szezámmag
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 0,5 citrom
  • 2 szál petrezselyem
  • 1 db paradicsom.
  • 8 db koktélparadicsom
  • 0,5 csípős hegyes paprika
  • 5 db chilipaprika
  • 1 db újhagyma
  • 1 db kicsi uborka
  • 6 db mandulával töltött olívabogyó
  • őrölt fekete bors
  • római kömény
  • 1 tk  turmeric/curcuma
  • olívaolaj
  • 1 tk szezámolaj
  • chiliszósz
  • víz
Elkészítés:

A csicseriborsót beáztatom, 2 napra a hűtőbe teszem.

A főzés napján felteszem főni.

Közben a szezámmagot egy kicsit megpörkölöm. A zöldségeket csíkokra, a paradicsomot kockára vágom, a fokhagymát, chilit, petrezselymet aprítom.

Amikor  a csicseriborsó már puha, egy keverőtálba teszem  Hozzáadom a szezámmagot, a petrezselymet, a fűszereket,  öntök bele olívaolajat, s egy keveset a főzővízből. Egy botmixerrel pépesítem

 Majd belekavarom a paradicsomot, a fokhagymát és chilit.

A pitát meglocsolom vízzel, egy tányéron mikróban megmelegítem. A pitára pakolok hummust, zöldségeket, majd megint hummust, locsolok rá olívaolajat, szezámolajat és chili szószt. Díszítem koktélparadicsommal és olívabogyóval


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése