HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. június 26., csütörtök

Fehérboros, tejszínes gombás csirkemell zöld pestos nokedlivel

Fehérboros, tejszínes gombás csirkemell zöld pestos nokedlivel

A hűtőben lévő alapanyagokból ez jutott eszembe.

Hozzávalók:
  • 0,5 csirkemell
  • 15 dkg csiperkegomba
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db hegyes zöld paprika
  • 1 db chili
  • 0,5 citrom
  • őrölt fekete bors
  • oregano
  • 5 szál kakukkfű
  • 1 dl fehérbor
  • 0,5 dl főzőtejszín
A nokedlihez:
  • 2 kanál zöld pesto
  • 15 dkg liszt( nem mértem, csak saccoltam)
  • 1 db tojás 
  • 1 dl víz
  • őrölt fekete bors 
Elkészítés:

A hűtőben már várakozott egy fél csirkemell. Ezzel kellett valamit kezdeni. A többi hozzávaló ismeretében végül is ez jutott az eszembe. Az eredményt tekintve, azt hiszem, jó választás volt.

Nos:

A csirkemellet lapjában félbevágtam, így két darabot kaptam. Sóztam, borsoztam, tettem rá kakukkfüvet, meglocsoltam olívaolajjal, s beraktam a hűtőbe.

Egy nappal később kivettem, egy serpenyőben olajon mindkét oldalát 5 percig sütöttem., majd kivettem.

Az olajban az aprított hagymákat, majd  a felszeletelt gombát megsütöttem, fűszereztem, facsartan rá citromlevet.

Beletettem a csirkemell szeleteket, öntöttem rá kevés  vizet, s tovább pároltam.

Amíg a gombás csirkemell párolódott,  elkészítettem a nokedli tésztáját. A lisztet, pestot, vizet, fűszereket egy tálba tettem, összekevertem, s forrásban lévő vízbe szaggattam.

Majd jött a fehérbor és a tejszín a gombás csirkemellhez. Egy rottyantás és kész! Lehet tálalni.




P.S. A recept bekerült a Hírkereső 2014.06.27. Toplistájába:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése