HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. november 14., csütörtök

A NoSalty kezd az idegemre menni

A NoSalty kezd az idegemre menni

A NoSaltyhoz bő 3 hónapja küldök recepteket, s eddig 238  receptem jelent  meg. Eddig azért gyötörtek, hogy egyes fűszerekből mennyi kell az ételekbe. A fűszerek mennyiségéről köztudott, hogy az nagy mértékben ízlés kérdése, no meg - főleg a csípős fűszerek esetében - hogy ki mennyire szereti, bírja ezeket a fűszereket.

Újabban viszont azt firtatják, hogy mennyi víz kell egy leveshzez.

Nos. Én rendszerese nézem a TV paprika műsorait. Ott az esetek 99 %-ában sem a fűszerek mennyiségére nem adnak  adatokat, hanem például azt mondják, tekerek rá egy kevés borsot, sem az egyéb összetevőkre nem kapunk pontos mennyiséget..

A víznél pedig olyanokat mondanak, például, hogy felöntöm vízzel. s ez így helyes. Hiszen még egy kevésbé gyakorlott szakács is tudja azt, hogy mit jelent az, hogy vízzel  való felöntés


Újabban viszont azért gyötörnek a NoSlty szerkesztői, hogy adjam meg a víz mennyiségét. Nos, amikor azt írom egy levesnél például. hogy felöntöm, akkor már meghatároztam a mennyiséget. Nem fogok odaállni, s lemérni, hogy az hány deciliter volt.

Bár! Találkoztam egészen döbbenetes esetekkel is. Amíg a NoSakty egy - szerintem teljesen felesleges - átalakuláson ment át, egy látogató kétségbeesetten kérdezte, hogyan készítsen tükörtojást. Mennyi pirospaprikát szórjon a tojásra, s egy csípet az hány gramm? Lehet, hogy patika mérleggel áll neki a tükörtojás sütésének ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése