HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. szeptember 13., péntek

Vörösboros baconös krumplis tészta csalamádéval

Vörösboros baconös krumplis tészta csalamádéval

Már írtam két bejegyzést is a krumplis tésztáról (grenadirmars=gránátos kocka), de csak a fotókat mutattam meg,  receptet nem írtam hozzá.

Most ezt is megteszem, hátha valaki még sem ismeri ezt az ételt.  Bár a korombeliek gyakran találkoztak vele a menzán, a katonaságnál, vagy az üzemi étkezdékben. No nem az én verziómmal!

Hozzávalók :

  • 10 dkg darabolt bacon  
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 db csípős hegyes zöldpaprika
  • 3 db cseresznye-
    paprika
  • 1 db paradicsom
  • 4 db nagyobb újkrumpli
  • 1 dl vörösbor
  • olívaolaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • 1/2 zacskó (25 dkg) kockatészta
  • olívaolaj
  • csalamádé
Elkészítés:

A krumplit megpucolom, kis kockára vágom, a hagymákat aprítom, a többit apróra vágom.

Egy mély serpenyőben olajon megdinsztelem a hagymát, majd a paprikákkal, paradicsommal, végül a krumplival tovább dinsztelem. Sózom, s bőségesen megszórom borssal és pirospaprikával, öntök rá egy kevés vizet, épphogy ellepje. Főzöm, időnként megkeverem. A vége felé hozzáöntöm a bort.

Közben megfőztem a tésztát. Leszűröm, a krumplihoz keverem

Tálaláskor szedek a tányérra a krumplis tésztából, megint megborsozom, teszek rá egy fél cseresznyepaprikát, s pakolok hozzá csalamádét.



P.S. A recept bekerült a Hírkereső mai (2013.09.15.) Gasztro Top-jába:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése