HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. szeptember 16., hétfő

Grízes tészta baracklekvárral

Grízes tészta baracklekvárral

Az első munkahelyemen, az üzemi étkezésnél, s a Határőrségnél, ahol a sorkatonai szolgálati időmet töltöttem, gyakran ez volt az ebédem.

Hozzávalók :
  • 25 dkg metélt tészta    
  • 10 dkg gríz
  • olaj
  • 1 dl forró víz (a tészta főzőlevéből)
  • cukor
  • baracklekvár
Elkészítés:

A tésztát sós vízben felteszem főni.

Egy serpenyőben kevés olajon megpirítom a grízt aranybarnára. Amikor kész, elzárom a tűzhelyet. A tészta főzőlevéből öntök rá kb. 1 decilitert. Lefedem, állni hagyom egy ideig. Majd rászedem a tésztát, jól összekeverem, rövid ideig együtt sütöm.

Tálalok, a tányérra szedek tésztát, szórok rá kevés porcukrot, s teszek rá néhány kanál lekvárt.


P.S. A recept bekerült a Hírkereső mai (2013.09.23.) Gasztro Top-jába:
Az első munkahelyemen, az üzemi étkezésnél és a Határőrségnél, ahol a sorkatonai szolgálati időmet töltöttem, gyakran ez volt az ebédem. 
 

2 megjegyzés:

  1. Sokan - így Te is - az egyesek által nem szeretett vagy lebecsült ételeket összefüggésbe hozzák az óvodával, iskolai menzával vagy a katonasággal. Valószínű, hogy nem szeretik és mégis sokszor tálalták nekik. Igen,ilyen van. De aki nem ezeken a helyeken ismerte meg hanem a családjában és szereti is, - én ezek közé tartozom - nekem pl. az édes tészták közül egyik kedvencem a grízes tészta az általam főzött baracklekvárral.
    Úgy gondolom, hogy azért Te sem veted meg, ha elkészítetted és meg is etted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egy szóval sem mondtam, hogy megvetem ezt az ételt, csupán arra céloztam, hogy az említett korban és helyen gyakran ez került az asztalra.

      Törlés