HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. május 7., kedd

Mentás medvehagyma krémleves reszelt sajttal

Mentás medvehagyma krémleves reszelt sajttal

A medvehagyma és a menta a kertünkből van.

Hozzávalók :
  • 25 levél medvehagyma
  • 1 szál újhagyma zöldjével
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 szál fodros menta
  • 1 db krumpli
  • olíva olaj
  • vaj
  • őrölt fekete bors
  • 1db zöldségleves kocka 
  • kókusztej, vagy főzőtejszín
  • 1/2 zsemle
  • sajt
Elkészítés: 

A hagymákat, mentát és a krumplit felvágom, egy gerezd fokhagyma kivételével.

Egy edényben kevés olajon vajat olvasztok, ezen megdinsztelem a fokhagymát és az újhagymát, majd rádobom a medvehagymát és a mentát, végül a krumplit. Öntök rá vizet, fűszerezem, belemorzsolom a leves kockát. A vége felé öntök bele kókusztejet.  Amikor megfőtt, összekeverem botmixerrel. Felrottyantom.

Reszelek sajtot, megpirítom a zsemlét, bedörzsölöm fokhagymával

Kimerem a levest, réteszem a zsemledarabkákat, locsolok rá olajat, s szórok rá sajtot. Fogyaszthatjuk melegen, de hidegen is. Kánikulában az utóbbit javaslom.

Sajt nélkül
Sajttal
P.S. A recept felkerült a Hírkereső Gasztro Toplistá-jára.
P.S.2 Nagy meglepetésemre a  
Címlap
szépség.divat.élet május 10. számában is viszontláttam, Hunyadi-Zoltán Emese írásaként. A címen és a recepten nem változtattak, csak a leíráson, valamint új fotót tettek fel.
P.S.3. A recept bekerült a Hírkereső mai (2013.09,21,) Gasztro Top-jába

7 megjegyzés:

  1. Fincsi! Tegnap én is medvehagyma-krémlevest főztem, csak egy kicsit másképp..., az enyém csodás zöld lett :) !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi voltam a tiedre, de nem töltötted fel.Nos, a tejszíntől, s a krumplitól már nem volt annyira zöld.

      Törlés
  2. Hát igen, már tart egy ideje a medvehagyma medvehagymával szezon. Én is készítettem ezzel a zöldfűszerrel ételeket.De aki nem ismeri, nem látta még együtt, hogy összehasonlítsa a medvehagyma levelét a gyöngyvirágéval ő az életével fizethet. Valahogy belekeveredik akár csak egy is a medvehagyma közé az bizony úgy járhat mint a tegnapi hírekben elmondott férfi, aki meghalt, mert a rántottájába egy levelet belevágott. Árusok vannak a piacon kívül - itt nálunk is a Fény utcai piac környékén a volt Moszkva téren az egyik kezükben medvehagyma csokor a másikban gyöngyvirág. Na most ha ilyentől vásárol valaki és nem ismeri fel a különbséget a két levél között hát annak annyi... Én ismerem, mi is vettünk három csokrot és egyenként néztem át a leveleket és szagolgattam. A kertünkben régen volt gyöngyvirág, de kiirtottuk, mert erőszakosan terjedő tövű növény, pedig kedves kis virágja van. Tehát én ismerem, de sokan nem.
    Vigyázzanak nagyon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a gyönyvirág tényleg veszélyes. Nálunk is egymás közelében nyílik a két növény. De! A virágjuk különböző!!! Ráadásul a gyönnyvirágnak nincs fokhagyma illata!!!

      Törlés
    2. És ha elvirágzott? Akkor miről ismered meg az egyiket vagy a másikat, mert hogy a levelet használjuk? Az a férfi aki tegnap meghalt úgy látszik nem szagolgatta.

      Törlés
    3. Egyrészt tudom, hogy hol van a medvehagyma, másrészt, ahogy már én is, meg Te is írtad, az illatáról lehet felismerni a medvehagymát. A medvehagyma levélnek fokhagyma illata van, a gyönyvirágnak nincs. Ráadásul, ha már elvirágzik a medvehagyma, akkor rövidesen el is sárgulnak a levelei, s akkor várhatunk egy évet, hogy újra levelet bontson.

      Törlés
  3. A gyöngyvirágos mi is kiirtottuk a virágos kertből az unokák miatt, mert igen mérgező. Jobb félni......
    Medvehagymás ételt még nem ettem, de jobbnál jobb recepteket olvasok róla. Talán majd vásárolok én is, ha még lesz a piacon.:)
    A levesed nagyon jól hangzott!:))

    VálaszTörlés