HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. január 23., szerda

Bőrnélküli mangalica tepertő

Bőrnélküli mangalica tepertő

A Fehérvári úti piac útba esik, amikor a derekamat próbálom kúrálni a rendelőben. Itt találtam egy árust, aki csak hetente kétszer van nyitva, de saját készítésű árút kínál, jóval a többiek ára alatt. Míg a többieknél senki nem várakozik, nála mindig hosszú sor áll.

Nos, ma én is beálltam a sorba, s vettem tepertőt (950Ft-ért 1/2 kg-ot), sütnivaló kolbászt, csípős kolbászt és  csípős disznósajtot.

Vacsorára a tepertőt kóstoltam meg.




Tényleg isteni volt. Csípős hegyes paprikával, lila hagymával, paradicsommal és paraszt kenyérrel ettem, vörösbort ittam hozzá.

P.S. A poén: Ma mondtam a nejemnek, hogy kóstolja meg a tepertőt. A válasza az volt, hogy megkóstolta, evett belőle, nagyon rossz, ehetetlen. Persze, mert én vettem. S az a sok ember, aki sorbaáll, legalább húszan voltak előttem, mind hülye, s rossz tepertőre dobja ki a pénzét, s vár vagy 20-25 percig, hogy sorra kerüljön.

Már bánom, hogy felkínáltam neki a kóstolás lehetőségét, tudhattam volna, hogy mi lesz a reakció. 


5 megjegyzés:

  1. Kedves Hobbychef - igazán nem szép dolog az ember lányát így kínozni - mert bár ettem sültcsirkét vacsorára, azért ezt a tepertőt biza megkóstolnám még így háromnegyed tizenegy után is. Inkább forgolódnék kicsit az éjjel :)! Na ha már tepertőm nincs, elmegyek iszom egy pohár vörösbort és várom a reggelt, hogy megehessem a szokásos piritósomat :D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária! Szívesen látlak egy kis tepertőre. Van bőven, fél kilót vettem, s van vörösborom is!

      Törlés
  2. Ez így egy az egyben a férjem kedvencei között van. Szóval minden "disznóság" amit vettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. O.K. A férjed kedvence. De TE is szereted?

      Törlés
    2. Azt nem mondom, hogy nekem is a kedvenceim között van, de azt sem mondom, hogy nem szeretem, de mindig mértékkel eszek belőle. Régebben többet, ma már kevesebbet, mert a gyomrom nem bírja az ilyen nehéz, zsíros ételeket. Pl. a disznósajtot azt mindig szerettem, de azt az igazi házit amiben sok a színhús, és minden puha benne, nem pedig mindenféle bőr, meg porcogóféle meg egyéb felismerhetetlen összetevő van benne, amitől olyan kemény összeállt az egész, hogy még vágni sem lehet stb. A mai boltiak nagyon rosszak. Tepertőt én is szoktam kisütni, de nem bírok sokat enni belőle. Ahogy írtam már korábban meg a blogomban is látható, készítünk mi házilag egy pár kiló kolbászt, hurkát, tepertőt és abált szalonnát is, de én nem eszek egyikből sem sokat.

      Törlés