HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. november 12., hétfő

Strasbourgi (libamájkrémmel töltött) tojás, paprika és paradicsom

Strasbourgi (libamájkrémmel töltött) tojás, paprika és paradicsom


Márton nap lévén - ha már nem sütöttem libát, de hogy mégis legyen valami libás étel, mivel nem szeretnék egész évben éhezni - egy hideg vacsorát készítettem.

Ez a tál nem csak Márton napkor, de Húsvétkor is jól mutat az asztalon.

Hozzávalók:
  • 3 db tojás
  • 10 dkg libamájkrém (pástétom)
  • 3 ek vaj
  • petrezselyem
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1/2 hagyma
  • 1 Schalotte (mogyoróhagyma) 
  • 1 db chilipaprika
  • jégsaláta levelek
  • 2 db paradicsom 
  • 1 db piros paprika
  • őrölt fekete bors
  • Piros Arany
  • libazsír
  • 2 ek libatepertő 
Elkészítés:

A tojásokat keményre főzöm, a héját eltávolítom, hosszában kettévágom. A sárgáját kikanalazom, beleteszem egy keverő tálba, az aprított hagymát, fokhagymát, chilit, petrezselymet hozzáadom, fűszerezem, a  vajjal, libamájkrémmel habosra keverem.

A paprikát félbevágom, kicsumázom, a paradicsomokat is félbevágom, a belsejét eltávolítom.

Egy tálra rakok jégsalátaleveleket, ráhelyezem a tojásokat, a paprikát és a paradicsomokat, megtöltöm őket a krémmel, nyomok rájuk Piros Aranyat. Körberakom paradicsomszeletekkel. Petrezselyemmel díszítem.

Beteszem a hűtőbe.

Libazsíros, libatepertős zsemlével fogyasztottam








Korábbi libás ételek:

Mártonnapi libacomb sült gyümölcsökkel és sütőtökös krumplipürével

Sült libacomb rókagombás krumplival és fehérboros párolt káposztával

Libapörkölt


P.S. A recept bekerült a Hírkereső Napi Gasztro Top-jába:
21.
- Citromtorta Jolántól recept (Nosalty)
Nem akartam egy tepsinyi sütit készíteni, így a tortaformában sütöttem meg ezt a sütit. Hááát... ez a "csak hogy legyen egy kis süti" nagyon kis szépre sikeredett. Bosszankodtam is, hogy ha most valak...

4 megjegyzés:

  1. Micsoda remek tálat dobtál össze!

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy a libamájat nem szeretem, mert nagyon mutatós a hidegtálad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el nagyon finom, csak ne lenne a libamáj olyan drága, akkor akár hetente is beiktatnám. Persze nem kell egy egész májat egy ültünkben megenni, elég egy szelet, például libazsíros kenyérre, hagymával és, és ...

      Törlés