HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. november 22., csütörtök

Kínos: Orbán Viktor jobbkeze miatt megint magyarázkodhat a kormány

Kínos: Orbán Viktor jobbkeze miatt megint magyarázkodhat a kormány 

Ne lopj, ez a hetedik parancsolat. Semjén Zsolt ezt elfelejtette volna? 

A napokban írtam egy bejegyzést egy gasztroblogtolvajról, aki a a mi receptjeinket, fotóinkat lopta el, finomabban szólva plagizálta. Nos, nála nagyobb emberektől sem idegen ez a szokás. Schmitt Pál után  - lásd bejegyzésem:

Schmitt Pál doktori disszertációja

- most egy újabb esetet tért fel a HVG. A témáról a FEMINA cikke.
Az [origo] is írt erről.

Nem értem azokat embereket , akik más tollával ékeskednek. Ettől nagyobbnak hiszik magukat? Tetszik nekik, hogy egy dr.-t írhatnak a nevük elé?

Apám, aki summa cum laude védte meg a jogi diplomáját, miután 1949-ben itélet nélkül több hónapot töltött börtönben, pedig politikai ügyekben soha nem bíráskodott, szabadulása után csak segédmunkásként dolgozhatott, elhagyta a doktori címét, s később sem vette fel, amikor már ismét vezető állásba került.

Én, a nyomdokába lépve, szintén summa cum laude szereztem meg az első diplomám. Bírálóim, s az intézmény vezetői javasolták, hogy némi bővítéssel adjam be kisdoktorira. Én azonban úgy döntöttem, hogy nincs erre semmi szükségem, ettől nem leszek nagyobb ember. A szabad időmet, s energiámat  inkább a továbbképzésemre és  nyelvtanulásra fordítottam.

De, nem vagyunk egyformák, szerencsére.

Ami Semlyént illeti, nem az én tisztem eldönteni, hogy plagizált-e, vagy sem, ezt majd megteszik az erre illetékesek. Én csupán a jelenségre akartam rávilágítani. Politikusok, s nemcsak itthon, gyakran nem riadnak vissza eme nemtelen, erkölcstelen tettektől, hogy magukat jobb színben tüntessék föl.

Az már becsület kérdése, hogy ilyen esetben hogyan reagálnak erre az érintettek. Németországban több politikus is lemondott, Romániában nem. Nálunk Schmitt egy ideig próbálta megmagyarázni a megmagyarázhatatlant, végül mégiscsak lemondott. Az más kérdés, hogy élete végéig tejben-vajban fürösztik a feleségével együtt, s attól sem riad vissza, hogy perrel fenyegetőzik.

Hát ilyen a mi kis világunk. Nem mondom, hogy ez tetszik nekem, s hogy jól érzem magam benne.

9 megjegyzés:

  1. Rengeteg embertől elvehetnék a diplomáját, a doktori címét plagizálás miatt, de erre nem kerül sor, mert nem közszereplő, nem fontos személy országos szinten, így a kutyát sem érdekli, nincs miért kutakodni utána, vagy nem olyan személy akit valami miatt - politikai okok, visszavágás, lejáratás, stb. - tönkre akarnak tenni, kivonni a forgalomból. Hogy Semjén Zsoltot miért kezdték ki mindenki tudja, aki figyelemmel kíséri azt ami az országunkban történik. De a helyzet az, hogy ez engem nem érdekel. Számomra sokkal fontosabb dolgok vannak, és az országunk számára is, mint ezzel a jelenséggel foglalkozni. Amúgy sem nekünk kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abban igazad van, hogy feltehetően sok ember plagizált az ilyen, vagy amolyan dolgozata megírásakor - én például nem - de! aki közszereplő, például politikus, annak fokozottan kell arra ügyelnie, hogy ilyen vád ne érhesse pártállástól függetlenül, se ma, se x év múlva. A mai világban, amikor a szoftverek egy pillanat alatt kidobják, ha valaki lopott, s azt is, hogy honnan, ez már - szerencsére - nem lehetséges.

      Már megbocsáss, de engem ezek a plágium ügyek - mivel én is írtam néhány dolgozatot, mind a saját kútfőmből merítve - igenis közelről érintenek, s felháborít, amikor arról olvasok, hogy mások, "fontos" személyiségek miként lopkodták össze a doktorijukat.

      Törlés
    2. Felháborító és engem is felháborít, de Téged miért érint közelről amikor Te a saját kútfődből írtad? Tudom a válaszod is, azért mert Te saját kútfődből írtad mig más meg lopkodta, és lopkodni nem lehetne, dolgozzon meg érte mindenki tisztességesen. Ez így igaz, de mást sem lehetne lopni nem csak doktorit, mégis lopnak. Ha kitudódik, akkor megbüntetik, ennyi... Amiről pedig nem tudunk az nem fáj.

      Törlés
    3. Kedves Endre! Ez egy gasztroblog.Vannak politikai fórumok, ahol az ilyesmiket részletesen meg lehet vitatni.

      Törlés
    4. Miután nemrég írtam egy gasztroblogger plagizálásáról, nem tudtam szó nélkül elmenni a téma mellett. Ez, hogy ne lopj, szerintem nem politikai, hanem etikai, morális kérdés. Ennek a betartása egy teológiát végzett embertől, aki a magát Kereszténydemokrata Néppártnak nevező szervezet elnöke, hatványozottan elvárható. Különösen annak tükrében, hogy ezen párt oktatási államtitkára az iskolákban kötelezően bevezeti a hittan, vagy az erkölcstan oktatását. Vagy rájuk az érvényes, hogy vízet prédikálnak, s bort isznak?

      Mellesleg a blogom alcíme "Gondolkodom, s főzök, tehát vagyok", Descartes után szabadon. Ezért időnként megengedem magamnak, hogy ne csak recepteket, illetve gasztronómiával kapcsolatos bejegyzéseket írjak. Ezek egyébként az összes bejegyzés maximum 1-2 %-át teszik ki. Persze ezeket nem kötelező elolvasni. Akinek nem tetszik, nyugodtan ugorja át, negligálja őket. Megjegyzem, úgy látszik, hogy rajtamkívül még sokakat érdekel ez a téma, az elmúlt 24 órában ennek a bejegyzésnek volt messze a legtöbb látogatója.

      Törlés
  2. Líviának: Én egész életemben a fair play híve voltam, ezért nagyon felháborít mindenfajta trükközés, csalás, plagizálás.
    Én nagyon keményen megdolgoztam mindenért, amit elértem, ezért mélységesen elitélem azt, ha valaki mástól lop, s így szerez babérokat, elismerést, dicsőséget, címet, rangot, poziciót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így gondolom, erről írtam a második hozzászólásomban, de én nem háborgok. A legfelső polcon ülők sem különbek a piti tolvajoknál - tisztelet a kivételnek - csak más területen keresik a könnyebb utat. Ismerek olyan házaspárt a környezetemben, aki minden vasárnap templomba jár menetrendszerűen. Közben egy gonosz, rosszindulatú, kötekedő, mások után leskelődő, kutakodó férfi. Na hogyan fér össze ez a keresztény erkölcsösséggel? - de az illető legalább nincs magas polcon.Igen érvényes rájuk a vizet prédikálnak és bort isznak. Schmitt Pál sem gondolta még álmában sem, amikor ott tornászott a családjával a tv-ben kb.35-40 évvel ezelőtt, - láttam őket - hogy egyszer köztársasági elnök lesz, és valaki valamiért kikezdi és ez a karrierjébe kerül. Most ilyen világ van. Biztos vagyok abban, hogy nem Semjén az utolsó, majd most ez az oldal csap le a másik oldalon valakire és ez így fog menni. Mi meg egyszerű állampolgárok döbbenten nézünk, hogy már megint mi van, mert jobb lenne építő dolgokkal foglalkozni, nem rombolni.

      Törlés
    2. Talán először azt kellene megnézni hogy mennyire hiteles az aki vádol ,aztán azt is hogy vannak e hitelt érdemlő bizonyítékai vagy csak sárdobálás az egész és egy nemtelen politikai csatározás felvezetője !

      Törlés
    3. A HVG nem vádol, hanem állít, nyilván kőkemény bizonyítékok alapján, mivel nem akarhat egy vesztett sajtópert a nyakába. Schmitt esetében is egyértelmű volt, hogy nem sárdobálásról volt szó, S.P. durván plagizált. Amit még nem értek Semlyén doktorijánál - a plagizálás mellett - ha a birálói szerint nem volt eléggé kidolgozott a munkája, hogyan kaphatott mégis summa cum laude minősítést, amit Semlyén állít?

      Törlés