HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. október 27., szombat

Vasárnap óraátállítás - Szükséges, vagy sem?

Vasárnap óraátállítás - Szükséges, vagy sem?

Október 28-án, vasárnap hajnalban kell 3 óráról 2 órára visszaállítani az órákat – az Európai Unió szabályozása alapján a nyári időszámítás minden tagállamban március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapján ér véget.

A teljes cikk -->  RICHPOI

8 megjegyzés:

  1. Az lenne a szükséges amit most kell csinálnunk a visszaállítás. Utálom a nyári időszámítást, az nem szükséges, mert az előbbi a normális.
    Azért hallani már ellenérveket a nyárival kapcsolatban, talán majd megszüntetik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most vettem észre, hogy a visszaállítás napját nem jól tudod, ugyanis nem vasárnap, hanem ma azaz 27-én szombaton kell visszaállítani az órát. Soha nem a munkanapot kezdő éjszakán kell megtenni. Persze mi nyugdíjasok meg aki egyéb okból otthon van, még akkor is megtehetjük, de másnak - közlekedés, munkába járás, iskola, kórházak stb. - nem ajánlott.

      Törlés
    2. Sajna, Te tudod rosszul (én egyébként nem a saját véleményemet írtam le, hanem egy cikket idéztem), az órát a szombatot követő vasárnap éjjel (hajnalnban) kell visszaállítani.
      Az eduline.hu is ezt modja:
      http://eduline.hu/kozoktatas/2012/9/25/Mikor_lesz_a_2012es_oszi_oraatallitas_AIMD1Q
      Október 28-án, vasárnap hajnalban kell 3 óráról 2 órára visszaállítani az órákat – az Európai Unió szabályozása alapján a nyári időszámítás minden tagállamban március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapján ér véget.
      De, ha felmész az internetre, számos bejegyzést találsz, melyek kivétel nélkül mind azt mondják, hogy vasárnap hajnalban kell az órákat átállítani.
      Mellesleg egy EU döntés miatt ez már évek óta így megy.

      Végül is, aki nem utazik, annak teljesen mindegy. Miután hétvégéről van szó, az egyébb tevékenység szempontjából is indifferens.

      Törlés
    3. Kedves Endre én továbbra is azt mondom, hogy Te tudod rosszúl. Gondolom, hogy szoktál híradot vagy rádiót hallgatni. Én éppen most néztem a tv2 Tények műsorát, és abban is bemondták, hogy ma hajnalban kell a visszaállítást megcsinálni. De a rádió is mondta a mai napon többször is. Soha nem csinálták vasárnap hajnalban. Tőlem írhatnak amit akarnak az interneten a linkelhető általad leírt oldalon, az nem jó. A vonatok menetrendjét is már ma megcsinálják. De nyilvánvaló, hogy Te azt csinálsz amit akarsz. Ha holnap elmennél valahová és időre, de egyébként is, akkor kiderül majd a számodra, hogy ki tudja jól. Miközben ezt írtam Neked hallottam az ATV-t is hogy mondta, hogy ma éjjel többet aludhatunk az óra visszaállítása miatt.

      Törlés
  2. Kedves Hobbychef, Neked van igazad...már át is álltak az maguktól a lakásban és hozzáteszem mindig szombatról, vasárnapra virradóan van az átállás. Mindig szórakozni voltam aznap éjjel, befolyásolta, h mikor kell hazamennem.
    Inkább hagyjuk is ezt a témát, írjanak arról hosszan, h mit terveznek az újabb ünnepre, itt a 4 nap, micsoda finomságokat főznek. Az érdekesebb.Üdv, egy olvasó
    elnézést Hobbychef: a pene, az penne és a mozarella az mozzarella...elírta az előző bejegyzésben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez bosszantó: jobban kell figyelnem az íráskor. Tudom, hogy penne helyesen, de köszönöm az észrevételt, már javítottam is. A mozzarellás megjegyzést nem értem, a pennés ételben nincs mozzarella, egy korábbi bruschettás receptnél viszont helyesen van írva.

      Törlés
    2. Igen, a címben jól van írva, csak az összetevőknél szerepel rosszul.
      Szép Napot! Mit főz ma? Mi a mai recept?

      Törlés
  3. Kedves Endre mind a ketten jól tudjuk csak mind s ketten máshogy fogalmaztuk meg. Én azt írtam, hogy szombat éjjel, Te pedig azt írtad, hogy vasárnap hajnalban.

    VálaszTörlés