HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. március 1., csütörtök

Zsályás csirkemell

Zsályás csirkemell

Igen a gyakori látogató jól sejti. Ez nem egy új étel, csupán a

Fokhagymás tejszínes csirkemell krumpliágyon csőben sűtve

egy változata.

Hogy akkor miért tettem fel újra három nap elteltével?

Nos, a dolog egyszerű. Ma a feleségem elémtett 2 levelet, a kerti zsálya leveleit. Mint kiderült a levelek a kertünk hátsó sarkában álló bokorról származnak, amiről eddig nem is tudtuk, hogy micsoda. Gondolom, az enyhe tavaszias, napsütéses időben, miközben tett-vett a kertben, megszagolhatta a bokrot, s úgy jött rá, hogy
több más fűszernövény mellett zsályánk is van.

Magyarországon a kerti/orvosi zsályát elsősorban gyógynövényként hasznosítják, fűszernövényként még nem nagyon ismert. Mediterrán országokban pedig használják húsok, vadhúsok, sajtok, sőt muffinok ízesítésére is.

Mivel volt még egy adagom a csirkemelből, gondoltam kipróbálom. Azt hiszem, máskor is fogom használni. (A Provence fűszerkeverék egyik alkotó eleme szárítva.)



 És a bokor:



3 megjegyzés:

  1. Ilyenem nekem is van, de nekem nem vadon terem, hanem dirket fog, mert ősszel kaptuk! :)

    VálaszTörlés
  2. A mienk sem vadon nő, hanem a sziklakertben. Csak eddig sziklakerti nővénynek gondoltuk.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű a zsályabokor! A mienk nem néz ki ilyen jól, de "bírta" a telet. Szeretem, sok mindenbe jó, persze mértékkel, mert erős fűszer. Kedvencem vele a saltimbocca és a krumplileves.

    VálaszTörlés