HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. február 18., szombat

Aszaltszilvás mákosguba

Aszaltszilvás mákosguba


A feleségem a receptet a Prima Konyha receptújságból vette.

Langyos tejben az élesztőt felfuttatta, majd egy tálban  háromféle liszthez - normál, tönköly, rétesliszt - hozzáadta a felfuttatott élesztőt, cukrot, kávéskanálnyi sót (?), egy kevés tejet,  hólyagosra gyúrta, majd megkelesztette. (A receptben csak 2 féle liszt szerepel, a tönköly csak véletlenül került bele.)  A  mákhoz adott vajat, aszalt szilvát, rumba áztatott mazsolát és cukrot, összekeverte.
.
A tésztát  ismét átgyurta, majd pihentette. Végül téglap alakúra nyujtotta.és rátette a tölteléket, összetekerte, felszeletelte, s a szeleteket szorosan egymásmellé  egy tortaformába helyezte és berakta a sütőbe. Félidőben megkente a tetejét cukros tejjel. Amikor megsűlt, megszórta porcukorral.

Ő nem volt megelégedve vele, szerinte nem volt elég édes, s magas. Szerintem jó volt, elég édes volt, s nekem a tészta magassága is megfelelt. (Bár kétségtelen a receptújság fotóján magasabb volt a tészta. Lehet, hogy a tönköly miatt lett laposabb? Vagy vastagabb szeleteket kellett volna vágni?) No de, soha rosszabbat.


2 megjegyzés:

  1. Így van, soha rosszabbat, nem is lehetett rossz már csak az összetevők miatt sem. De hát mi hobby szakácsok, még ha évtizedek óta sütünk és főzünk sem lehetünk azért olyanok mint a profik az étel látványát illetően. Ügyes volt a feleséged.
    Itt jegyzem meg, hogy tudsz-e arról, hogy megváltozott a megjegyzés küldésénél a beírandó szó színe, formája, elrendezése. Sokkal rosszabb mint az előző, alig lehet kiolvasni. Közli azt is, hogy bizonyítsam, hogy nem vagyok robot. Ezt a működtető változtatta meg?

    VálaszTörlés
  2. Lívia: Igen, én is észrevettem, s bosszankodom is. Sokszor csak sejtem, hogy mit kell beírni, annyira eltorzították a szót. Már előfordult, hogy nem sikerült, sőt olyan is volt, hogy a harmadiknál feladtam, inkább nem küldtem el a kommentet. Gondolom, a szolgáltató csinálja. Én nem alkalmazom ezt a robotszűröt. Lehet, hogy csak a szerencsén múllott, de az én blogomat eddig nem találták meg a robotok, biztos nem annyira érdekes, s nem tömnek tele spam-mel.

    VálaszTörlés