HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. október 16., vasárnap

Zöldséges heringsaláta

Zöldséges heringsaláta

Ma egész más elképzelésem volt az ebédemről. Kapros tejszínes harcsa ragut  akartam készíteni. Már tegnap kivettem a halfilét a mélyhűtőből, beszereztem a hozzávalókat, de még a konyha közelébe se tudtam férkőzni, a feleségem már órák óta ott szöszmötöl. (El nem tudom képzelni, mit tud ennyi ideig ott csinálni.) Ráadásul rövidesen nekilát a lecsó eltevésének. Tavaly én készítettem neki is, s külön magamnak is (én a csípőset szeretem,  bogyiszlói, s hegyes erős paprikából főzöm). Idén viszont nem szálltam be. Lehet, hogy magamnak se főzök, még van vagy tíz üveg tavalyról.
Úgyhogy, bízva abban, hogy a harcsa kibírja holnapig, egy gyors hideg ételt készítettem a teraszon, hála a szép napos időnek. Ha már halra álltam rá, akkor az legyen egy heringsaláta.

Hozzávalók :
  • Bismarck hering (hagymás hering)
  • fél sárgarépa
  • 1/2 étkezési paprika
  • 1/2 hegyes csípős zöld paprika
  • 1/2hegyes csípős piros paprika
  • 1 db paradicsom
  • 1 fej csiperke gomba
  • zeller levél
  • citrom
  • őrölt fekete bors
  • citrom lé
  • olíva olaj
  • Rosmarino (rozmaring olaj)
Elkészítés: 

Egy tányérba beleteszem váltakozva a hozzávalókat, borsozom, meglocsolom citromlével, az olajokkal, s díszítem egy citromszelettel. Vajas pirított zsömlével fogyasztom, s vörös bort iszom hozzá.


3 megjegyzés:

  1. Azért szerencse, hogy nem kellett éhen maradnod! Biztos finom volt a hideg heringsalátád.
    Egészségedre váljon!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom saláta, én is szívesen fogyasztok ilyen salátákat.

    VálaszTörlés
  3. Nos, nem bírta ki a harcsa. Délben el akartam készíteni, a krumplit megfőztem hozzá, de a harcsa a kukában végezte, hála drága feleségemnek.

    VálaszTörlés