HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. október 2., vasárnap

Fehérboros brokkoli krémleves

Fehérboros brokkoli krémleves

Hozzávalók :
  • 1 fej brokkoli
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 db nagyobb krumpli
  • petrezselyem zöld
  • vaj
  • 1 kocka tyúkhúsleves
  • őrölt fehér bors
  • őrölt szerecsendió
  • fehérbor
  • főző tejszín
  • zsemle
  • füstölt sajt
Elkészítés:

A krumplit meghámozom, kockára vágom. A hagymákat megpucolom, darabolom. A brokkolit rózsáira szedem, a vastag szárát darabolom. A petrezselymet összevágom. A sajtot lereszelem.

Egy lábasban vajon megdinsztelem a hagymát, majd hozzáadom a fokhagymát, a krumplit, és a brokkoli szárát, felöntöm bő fél liter vízzel, beleteszem a leveskockát, sózom, borsozom. Amikor majdnem megfőtt, beleteszem a brokkoli rózsákat is, és beleszórom a petrezselymet..
Amikor kész, félreteszek néhány brokkoli rózsát, a többit botmixerrel összekeverem. Öntök bele bort, tejszínt, s szórok bele szerecsendiót. Még egyszer megkeverem, majd átforralom.Elkészítem a pirítóst zsemléből.
Tálaláskor a levesbe teszem a félretett brokkoli rózsákat. Locsolok rá répce olajat, melléteszem a reszelt sajttal megszórt pirítóst.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta biztos nagyon finom!Krémlevesekben nem vagyok nagyon az élen !:-) Valahogy ez a fajta leves kimaradt az étlapunkból ezidáig. Szerintem már nem biztos hogy megtudnám szerettetni a férjurammal ?:-)

    VálaszTörlés
  2. Éva! Próbáld meg úgy, hogy először csak egy kicsit mixeld a levest, maradjon darabos.

    VálaszTörlés
  3. Ja, és ne sajnáld a bort, így biztos megkedveli a férjurad.

    VálaszTörlés
  4. Abban biztos vagyok!:( Sőt a maradék sem menne kárba ?

    VálaszTörlés
  5. Nem vagyok egy brokkoli rajongó, de ezt szívesen megkóstolnám

    VálaszTörlés
  6. Gusztusos a brokkoli levesed! Tegnap nálunk is ez volt, kicsit más recept szerint. Én a bort kihagytam belőle, a fokhagymát pedig tálaláskor reszeltem rá. Úgy is finom volt.

    VálaszTörlés