HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. szeptember 5., hétfő

Picasa Webalmum

Körülbelül 2 hónapja "lebutítottam" a fényképezőgépemet, a 12 MP helyett csak 3 MP-vel használom. Ennek ellenére "sikerült" a Picasa kapacitásomat 99,9 %-ra kihasználni, dacára annak, hogy már korábban is máshova töltöttem fel néhány képet.
Innentől elég macerás lenne a blogírás, mert a képeket máshová kell feltöltenem, s onnan átmásolni ide a blogomra HTML-módban.
A kapacításbővítés is lehetne egy megoldás, amihez azonban a bankkártyámmal kellene fizetni. Én viszont nagyon nem szeretném a bankkártyám adatait kiadni, annyi rosszat hall, olvas az ember a neten a szélhámosokról, csalókról akik visszaélnek az adatokkal, s pénzeket emelnek le a számlákról.
Ti, akik már több mint egy éve blogoltok, s nem mobiltelefonnal fényképeztek (ami elég takarékos, és  csak néhány kilobytos képeket készít, az én "lebutított" képeim még mindig 1 Mb felettiek) hogyan oldottátok meg ezt a problémát?
Egyébként továbbra is nagyon unom, hogy rendre tűnnek el azok a képek, melyeket feltöltöttem, majd néhány nap múltával, már nem láthatók. Ha újra feltöltöm, egy darabig ott vannak, majd megint csak fekete mező van a helyükön.
Miért pont velem szórakozik a blogspot és a picasa? A t...m  tele van, azt hiszem, abba hagyom az egészet. Ennek így nincs semmi értelme. Nagyon nem szeretem a felesleges munkát. És nagyon utálom, ha nem tudok úrrá lenni a nehézségeken. Márpedig, itt akármit csinálok, csak vesztes vagyok, ez a rohadt program valamiért nem kedvel. Másoknál nem látok ilyen problémát. Úgy tűnik én vagyok a "kiválasztott", de én nem akarok "kiválasztott" lenni.


8 megjegyzés:

  1. Én fényképezőgéppel készítem a képeimet, de már jó ideje azt csinálom, hogy feltöltés előtt képszerkesztő programban átméretezem őket. Így jóval kisebb lesz a fájlméret, meg a képlopóknak is rosszabb alapanyag (mire még a feliratot is levágja róla, nem marad túl sok értékelhető).

    VálaszTörlés
  2. Létrehoztam egy új e-mailcímet/google fiókót és oda átraktam pár könyvtárat, így a blogos képeknek maradt hely az eredeti címen.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Endre!
    Fényképezőgéppel készítem a fotókat, ami 1-2 mega6kép. A Microsoft Office Picture Manager programban a képek szerkesztésnél, képek tömörítése, itt a weblapokat választom és így mentem le, így a 2 M-ból lesz kb. 100 KB. Ez a legkönnyebb megoldás, de van másik mód is, ha ez nem jönne be.
    Szeretettel:
    Mrita

    VálaszTörlés
  4. Én a képeimet 640 x 320-as méretre csökkentem, és a Blogspotra töltöm fel. Ha azt akarom, hogy nagyítható legyen a kép, akkor 800x600 méretet használok. Blogban nem használok picasa tárhelyet, mert azt bizonytalannak találtam. Néhány képet a Flickr-en tárolok, de oda yahoo-s regisztráció kell (bár ez ingyenes).
    Aztán van még 3 gmailes ímélcímem, így a fotótár megfelelő.

    VálaszTörlés
  5. öt éve blogolok, három blogom van a blogspoton és eddig a 17%-át használtam el a tárhelynek.
    150-250 KB-nál (800 pxl) nagyobb méretű képet nem érdemes blogba betenni (de a privát albumba sem)mert felesleges. ez a méret, még minden monitoron éles képet ad és még nagyítható is. azért van a picasa képszerkesztő...

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy feltetted ezt a kérdést mert engem is foglalkoztatott. De én is csak blogspotra pakolok

    VálaszTörlés
  7. Én is a blogspotra töltök, de a kép végül is a Picasa Webalbumokban raktározódik el. Az irányítópult alján lehet megnézni.

    VálaszTörlés
  8. Hm..hm, nekem panasonic gépem van, de már vagy 2 éve vettem. Szóval úgy történik, ahogy beteszem a kártyám a gépbe, rögtön elkezd dolgozni a panasonic photo fun. Ide töltöm fel a képeket, de összeköttetésben van a laptopon a dokumentum/képek hellyel. Valószínűleg még én telepítettem fel, amikor használatba vettem először a fotógépem. Amúgy a laptopon eleve rajta van a nekem photosmart progi (essential 3.5), ezen keresztül importálódik mindenhova. Most kezdtem el használni csak a picasat, eddig photosmartot és media impressiont használtam. Szóval szerintem csak progi kérdése. Soha életembe nem pakoltam azonnal blogra. A blogban töltök föl a dokumentumaim képek részéből. Na most vagy segítettem vagy összekavartalak)))Nem is volt problémám még vele..

    VálaszTörlés