HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. szeptember 13., kedd

Kornél, Cornelius

Kornél, Cornelius

Ma a Kornélok ünneplik a névnapjukat.

Anyai nagybátyám Kornél  volt. Sajnos már nincs közöttünk. A II. világháború alatt amerikai fogságba került, s Németországba vitték egy lágerba. Ott is maradt, s Münchenben folytatta a tanulmányait. Itthon a Képzőművészeti Főiskolán tanult, ígéretes tehetség volt

Tanulmányai befejeztével a müncheni Főiskolán tanított, de sajnos nem volt igazán jó üzletember, akárcsak a cukrász  apja - az én nagyapám - s nem tudta a tehetségét kamatoztatni, kevés megrendelést kapott.  Végül is a müncheni Deutsches Museum restauratoraként tengette életét haláláig. Sokáig a Schwabing-ban lakott, mely München művész és diák negyede. A Schwabingban a főutcán,  a Leopold Strassen este a a festők kiállítják képeiket, s borsos áron árulják. Sajnos nem tudtam rábeszélni, hogy ő is ezt csinálja, hogy egy kicsit javítson anyagi helyzetén.. Azt mondta, hogy nem hajlandó a művészetét apró pénzre váltani.

Nagyon szerette az életet, a művészetet, a jó ételeket, italokat,  a szép nőket. (Ebben hasonlítunk egymásra.) Sokat jártunk együtt Schwabing discoiba. Igazi művészlélek volt. Magát egyébként Corneliusnak (a név latin eredetije) hívta.(A húgom utána Kornélia lett.)

Ezt a bejegyzést az Ő emlékének szentelem.

http://tikiloungetalk.com/wp-content/uploads/2009/06/champagne-girl-animated.gif

4 megjegyzés:

  1. Kedves Endre!

    Nagyon szép, megemlékezést írtál a nagybátyádról a neve apropóján. Én is szeretem a művész embereket és a művészet szinte minden ágát. De nem gondolod, hogy a betett kép miatt a gasztro gyüjtőoldal megint megorról Rád?

    VálaszTörlés
  2. A nagybátyám ennyit megérdemel a művészet, italok és szép nők jegyében. Aki ezen a képen kivetnivalót talál az nemcsak prűd és álszent, hanem ...
    Nem gondolom, hogy ez a kép bárkit, akár kiskorút is, sérthet. A TV-ben korhatármegjelőlés nélkül ennél sokkal merészebb képek is vannak.

    VálaszTörlés
  3. Én nem vagyok sem prűd, sem álszent, a megjegyzést nem magam miatt írtam, csak fel szerettem volna hívni a figyelmed arra, hogy hasonlóak voltak a korábbiak is, és a gasztro gyüjtőoldal figyelmeztetett. Ne hogy megint úgy járjál. Nem szeretném. De Te tudod...

    VálaszTörlés
  4. Kedves Lívia!
    Remélem nem vetted magadra, én egyáltalán nem rád gondoltam. Azt meg külön köszönöm, hogy aggódsz a blogom megjelenése miatt.

    VálaszTörlés