HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. szeptember 24., szombat

Halászléfőző verseny Újbudán (Gazdagréten)

Halászléfőző verseny Újbudán (Gazdagréten)

Idén ismét megrendezték a halászléfőző versenyt a szomszédomban, Gazdagréten. A  fő sponzor - mint eddig is - a kerületi önkormányzat volt. A versenyzők 1/2 8-kor vehették át a tűzifát, a vizet és a kb. 2 kg-os élő pontyot a szervezőktől. Bográcsról és minden egyéb alapanyagról, kellékről a csapatoknak kellett gondoskodni..

A résztvevők értékes ajándékokat kaptak.
A fődíj egy wellness hétvége a keszthelyi Kristály Hotel jóvoltából.



Én 1 óra tájban néztem ki a Gazdagrét melletti dombra, ahol számos versenyző és barátaik ülték körül a bográcsokat. A halászlék zöme már elkészült, sőt a mester és baráti társasága már el is fogyasztotta a finom versenyműveket, de néhány bográcsban még rotyogott a piros hallé. Az egész környéket a füst és a halászlé szaga járta át. Jó volt látni a jókedvű társaságokat, sokan közülük eleget tettek a mondásnak, miszerint a hal úszni akar, volt aki még nótázott is, gondolom a jó kedv mellett az alkoholnak is volt némi szerepe a dologban.

Ami viszont nagy csalódás volt, mire kiértem, addigra a büfés kocsinak és sátornak, ahol a korábbi években venni is lehetett halászlét, már híre sem volt. (Utólag tudtam meg, hogy idén nem is volt halászlé árusítás. Gondolom, ez az új polgármesternek köszönhető, aki azért ott volt, én is láttam, az előző - Molnár Gyula - megtámogatta a halászlé árát, s kedvezményesen lehetett kapni, ez azért számos kerületi lakosnak csábító volt. Most viszont sokan csalódottan, s haragosan távoztak.)

Úgyhogy én hoppon maradtam, pedig a gyomrom már nagyon ráállt egy jó halászléra. Kénytelen leszek majd a közeljövőben, ha nem is bográcsban, de egy nagy lábasban főzni magamnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése