HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. augusztus 7., vasárnap

Az új grillsütő

Az új gáz-grillsütő: barbecook Vanilla

Tegnap többórás kemény munkával másodmagammal sikerült összerakni a grillsütőt, amit a feleségem hozott Münchenből.

Nagyon mutatós, több mint kétszer nagyobb, mint a régi. Két grillező rácsa, egy lapja, s egy oldalsütője van. Nem öntöttvasból, hanem lemezből készült (így is több mint 50 kg), s ami nekem fura, nincsenek benne lávakövek

Kétségtelen, a régi már kiszolgált, jó 20 éve rágja az idő foga. Íme (most éppen kutyakaja fő rajta, nehezen rá tudtam beszélni a nejem, hogyha egyszer már ott áll a teraszon, azon főzzön a kutyának, és ne a konyhában büdösítsen, hogy az egész házban érezni lehessen.):


 És az új szerzemény:







Most már csak az a kérdés, hogy mire használjuk, mert bár szép szobadísznek, mégsem odavaló. Grillezni viszont nem egy személyre szoktak.

Mellesleg, szerintem az igazi grillsütő a faszenes. Az ad egy egészen speciális, füstös ízt a grillezett húsoknak, zöldségeknek. A gáz-grill és a konyhai serpenyő, grill-serpenyő között nincs igazán jelentős különbség. A faszenes grillnek még a hangulata is más.

Emlékszem, gyerekkoromban a debreceni nagyanyám kertjében a földbe vájtam "tűzhely"-et, fával, száraz levéllel tüzeltem, s azon főzöcskéztem, isteni volt. Vagy a táborok hangulata, amikor a tábortűznél szalonnát sütöttünk nyárson, s a zsírt a hagymával borított kenyérre csöpögtettük.
Lehet, hogy a gáz-grill kényelmesebb, a füst sem csípi az ember szemét, nem kell kínlódni, hogy a faszén végre meggyulladjon, s a kellő hőfokú parázst végre előállítsuk,  még sem az igazi. (Bár a füst jó volt a szúnyogok ellen!)

Nem véletlen, hogy a Balkánon (a volt Jugoszláviában, Bulgáriában), de még Iránban is, ahol számos helyi étteremben megfordultam, mindenhol fával, vagy faszénnel tüzeltek a grillezéshez. Amikor Teheránban a nagykövet rezidenciájához tartozó teniszpálya kertjében  grillpartyt rendeztünk, mi is faszenet használtunk a grillezéshez. Az igazi Kebab is faszenes grillsütőn készül, s nem konyhában.


4 megjegyzés:

  1. Grillparty-t kell rendezni, nincs más megoldás :))

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. A grill sütő lassan két év után, még ma sincs csatarendbe állítva. Szerintem nem is lesz. Drága kicsi feleségem a baloldali részt leszerelte, eltüntette, fogalmam sincs, hogy hol van. De már nem is érdekel. Nem ez az első félbehagyott project. Több is veszett Mohácsnál!

      Törlés
  3. Ma, 2014.június 10-én - 3 nappal a születésnapom előtt - a grillsütő még mindig a hobbyban árválkodik, még egyszer sem volt üzemben. Szerintem nem is lesz. A lényeg az volt, hogy minél gyorsabban összeszereljem, aztán porosodjon a hobbyban. Agyrém!

    VálaszTörlés