HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. április 5., kedd

Mi mennyi?

Mi mennyi? 

Gondolom, mindenki ismeri a hajóskapítányos viccet.

Megmondom őszintén, én nem szoktam méricskélni, amikor főzök, az összetevőket érzésre teszem bele. Mikor leírom a receptem, nem egyszer gondot okoz a mennyiség meghatározása. Ráadásul a mennyiségek meghatározása gyakran problematikus. A súlynál, vagy űrmértéknél x dkg, y dl még egyértelmű, de pl. pohár, evőkanál, maréknyi, mekkora, ahány pohár, kanál, marék annyiféle. De különbség van pl. a növényeknél: krumpli, cukini, narancs  stb a nagyságot illetően.. A tojásnál a németek bevezettek valamiféle szabványt, pl. Grösse (M), de mekkora a "közepes méretű" tojás? (Lehet, hogy a szabványban ez pontosan benne van, de az átlag háziasszony nem hiszem, hogy ismeri ezt.)

De ugyanígy nem egyértelmű az sem, hogy mekkora az elkészített étel. Ma a Mindmegetté-n az alábbi megválaszolhatatlan kérdést kaptam a

Vadasmarha zsemlegombóccal

receptemmel kapcsolatban:
  • 1. derka13
    2011. április 5. 14:16
    Ki szeretném próbálni a receptet, de jó lenne tudni, mennyi zsemlegombóc lesz ennyiből? 
    Mit felelhettem erre:
  • 2. hobbychef
    2011. április 5. 18:47
    Ez attól függ, hogy mekkora gombócokat készítesz.
 Végül is, ahány gombóc, annyiféle.
 Nem igaz?

1 megjegyzés: