HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. április 12., kedd

50 éves jubileum

50 éves jubileum, Gagarin és én

Ю́рий Алексе́евич Гага́рин
1961. április 12-én ment először ember az űrbe a Vosztok 1 fedélzetén és a Földet megkerülve 108 perc után tért vissza.


Jurij Gagarin Az Explorer-1

Знаете, каким он парнем был!.. (Песня о Гагарине)/Tudjátok, hogy milyen srác volt!...(Dal Gagarinról)


Памяти Юрия Алексеевича Гагарина!/Juríj Alekszejevits Gagarin emlékére!


A Komszomolszkájá Právda címlapján lévő cikk címe: Ember az űrben
Az első csillagrepülés kapitánya - a miénk, szovjet
(Ez arra utal, hogy akkoriban nagy versengés volt a SzU és USA között, hogy ki juttatja először az űrbe az űrhajóját emberrel a fedélzeten. Az oroszok győztek.)

Ez nekem is jubileum. 

1961-ben érettségiztem

az Eötvös József Gimnázium Humán (latin) szakos diákjaként orosz tagozaton, tiszta ötös eredménnyel. A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemre jelentkeztem, bár maximális pontszámot értem el a felvételi vizsgán, "helyhiány" miatt még sem vettek fel. (Sajnos rossz felmenőkkel rendelkeztem. Én magam is 7 évesen mint osztályellenség Budapest összes iskolájából kitiltattam, s a második osztályt Debrecenben, egy  apai nagyapámhoz, ki református pap volt, tartozó iskolában jártam ki.)
Az érettségii után szűk egy év múltával - még a Határőrséghez történt bevonultatásom előtt - oroszból tettem le az első nyelvvizsgámat középfokon (később a felsőt is megszereztem) külkereskedelmi szakkal bővítetten. Az évek folyamán német és angol nyelvekből is letettem a felsőfokú nyelvvizsgákat. A nyelvtudásomnak köszönhetően a világ számos országában megfordultam, s csodálatos élményekben volt részem.

Ha belegondolok, hogy ma akár hármas, sőt kettes érettségivel is be lehet kerülni egyetemre ... Ez azért már nevetséges. És ráadásul azért berzenkedik a Diákönkormányzat, hogy milyen felháborító, hogy "csak" 3 utóvizsga lehet, s aztán vége. Én esti tagozaton, munka mellett, az első diplomámat summa cum laude, évfolyam elsőként szereztem meg. A másodiknál becsúszott egy négyes, a harmadik - postgraduális (nemzetközi marketing) -  megint tiszta ötös lett.

Ugye milyen helyes gyerek voltam?



És milyen randa felnőtt lettem:




1 megjegyzés: