HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. március 1., kedd

Részeges almás meggyleves

Részeges almás meggyleves

 Hozzávalók :

  • 25 dkg magozott meggy (mélyhűtött, vagy kompót)
  • 1 db alma
  • vaj
  • liszt
  • tej
  • tejszín
  • cukor
  • vaníliás cukor
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • citrom (2-3 karika)
  • 1 dl vörösbor (Egri Bikavér)
  • 5 cl Fütyülős mézes meggypálinka
  • habtejszín
Elkészítés:

A meggyet kiengedem, az almát meghámozom, a csutkáját kivágom, s darabolom.
Egy edényben olvasztott vajon egy kevés lisztet megfuttatok, a tűzhelyről levéve öntök hozzá tejet, jól elkeverem, hogy csomómentes legyen. Beleteszem a gyümölcsöket, a cukrot, vaníliás cukrot, s a fűszereket, s kb. 5 percig főzöm. A tűzhelyről levéve, hozzáöntöm a vörösbort, a tejszínt és a pálinkát, majd hidegre teszem. (Mivel 0 fok körül volt, kitettem a teraszra.) Mikor jól lehűlt, tányérba mertem, s nyomtam rá habtejszínt.

Megjegyzés:

Havazással köszöntött be a tavasz. Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy egy hideg gyümölcslevest készítek. De mivel az időjárás  mégiscsak télies, vörösborral és mézes meggypálinkával bolondítottam meg. Isteni volt.

3 megjegyzés:

  1. Imádom a gyümölcsleves, legyen bármilyen fajta

    VálaszTörlés
  2. Gyakran készítek gyümölcslevest, mert nagyfiam imádja. Eddig alkohollal még nem készítettem, legközelebb egy részében kipróbálom

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett a színe, biztosan finom is!

    VálaszTörlés