HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. március 31., csütörtök

Hagymás sült csirkemáj petrezselymes tócsnival

Hagymás sült csirkemáj petrezselymes tócsnival

Hozzávalók:

  • 1/2 tasak mélyhűtött csirkemáj
  • füstölt szalonna
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 db fokhagyma gerezd
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • Vegeta
  • majoranna
  • fehér bor
  • 6 db krumpli
  • liszt
  • 1 db tojás
  • petrezselyem fokhagyma fűszerkeverék
  • szerecsendió
  • chili paprika
  • olíva olaj
  • 1 db paradicsom
  • 1 db hegyes csípős szöld paprika
  • petrezselyem
  • újhagyma szára
Elkészítés:

A krumplit héjában megfőzöm, megpucolom, lereszelem. Adok hozzá tojást, sót, borsot, szerecsendiót, petrezselyem fokhagyma fűszerkeveréket, apróra vágott petrezselyem zöldet, feldarabolt chili paprikát, összekeverem, majd kis lepényeket formázok.

A hagymát karikára vágom, s szétszedem. A szalonnát kockára vágom.

A májat jó alaposan, többször is átmosom, félbevágom.

Egy serpenyőben kevés olajon a szalonnát kiolvasztom, ráteszem a hagymakarikákat, majd a fokhagymát, megdinsztelem. Ráteszem a májat, fűszerezem, öntök rá fehér bort, s készre dinsztelem.

Egy serpenyőben kevés olajon a krumpli lepényeket kisütöm.

Egy másik serpenyőben a kettévágott paradicsomot és paprikát megsütöm.

Tálaláskor teszek a tányérra 2 db tócsikot, mellé halmozom a májat, s rakok rá sült paradicsomot és paprikát. Díszítem petrezselyem zölddel és újhagyma szárával.

Tócsik: tájanként különböző neveket adnak neki. Én cicegeként ismertem, de hívják még tócsinak, lapcsánkának, ecsegének, lapótyának, matutkának, macoknak, matutkának, prószának stb.is. Egy közös bennük, eredetileg csak krumplit és lisztet tartalmaznak,  a többi már, mint az én variációm is,  szabad alkotás.Mindenki tág teret engedhet kreativitásának.

P.S.: Eredetileg az volt az elképzelésem, hogy a most divatos medvehagymával készítem, de egy kis tasak  ára mellbe vágott, s inkább lemondtam róla. Talán majd legközelebb, ha megbarátkozom vele, hogy az ingyenesen szedhető növényért van képük ennyit kérni, ( 469 Ft egy néhány dekagrammos mennyiségért!!!) Szégyen és gyalázat!!!.

12 megjegyzés:

  1. Megszeretném köszönni az "Egy jó szót" amit töled kaptam, s mivel nagyon tetszik a blogod szeretném viszonozni,fogadd hát nagyon nagy szeretettel:)

    VálaszTörlés
  2. Istenem, micsoda ízorgia!
    Amikor ilyen jó házias recepteket olvasok, mindig sutba vágom az "egészséges" ételeket, mert igenis ezek az igaziak. Örömmel járok Hozzád, köszönöm hogy olvashatlak, küldök egy Jó szót Neked értük!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ó de szeretem! Fogadj el tőlem egy jó szót! Többet is!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a Jó szót ! Nagyon tetszik a blogod, rendszeresen olvasom, a lelkesedésed mindenkit magával ragad ! Fogadj el tőlem egy Jó szót !
    Üdv. Venter Anita

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta ! A tócsnit sokat szoktam készíteni, de én nyersen reszelem le a krumplit és ahhoz teszem a többi hozzávalót."Ahány ház annyi szokás" erre szokták mondani!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, valóban nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm a kedves hozzászólásaitokat és a jó szókat is. Örülök, hogy tetszik, amit csinálok. Kezdetben csak a magam szórakoztatására írtam ezt a blogot, s nem is gondoltam, hogy rajtam kívül más is olvassa majd, s úgy tűnik, kedveli is azt. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Hobbychef! Örömmel láttam, hogy a Kapu.hu Gasztro napi top rovata megjelentette ezt a receptedet!! Gratulálok a jó recepthez és a kiemelt helyen való megjelenéshez is!! Üdv. Mari

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mari! Köszönöm a hírt. Eddig nem jelentkeztem be a Kapu.hu-ba, s nem is találtam meg amiről írtál.

    VálaszTörlés
  10. Ez az a recept amit én is elkészítek,mert amikor először láttam,rögtön megfordult a fejemben,hogy ebből nálunk is lesz ebéd!
    Gratulálok!!!!!

    VálaszTörlés
  11. A kapu.hu ugyanolyan indítólap, mint a startlap nekünk a kapu van beállítva kezdő oldalnak, a legfrissebb hírekkel, és sok mással. Van Gasztro napi topp "doboza" is, ebben szerepel a recepted. Nem az egész, csak a címe, de kattintásra bejön a "Mindmegette" oldalon a csirkemájas-tócsnis recepted. A kapuba nem kell bejelentkezni, mindig a legjobbakat, legérdekesebbeket válogatják be! Úgyhogy gratula!!

    VálaszTörlés
  12. Ez a recept nagyon tetszik, imádom a hagymás dolgokat, a májat is, tócsnit (nálunk tócsni) meg amúgy is rég ettem. Köszönöm, jelzem, ha elkészült :)

    VálaszTörlés