HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. szeptember 4., szombat

Halászlé, ahogy én szeretem

Halászlé, ahogy én szeretem

Ha már halászlé főzőversenyen voltam, elmondom, hogy én milyen halászlét szeretek. Volt alkalmam különböző halászleveket megkóstolni, tiszait, balatonit, dunait, hortobágyit. A külföldieket most nem említem, mert bár ott is ettem érdekes étkeket, de azokat inkább hallevesnek titulálnám, ami egészen más, bármennyire is finomak, mint a mi halászlénk. Nos, az igazság az, hogy mindegyik magyar halászlé nagyon finom, én mégis a dunaira, és pedig a paksira, a tésztásra szavazok, persze jó sok borssal csípős paprikával.

Az igazi halászlé sokféle halból készül: az alapléhez felhasználható halcsont, keszeg, kárász, törpeharcsa, kecsege, stb., a halászléhez pedig főleg ponty és harcsa. (Lehet csukát is beletenni.)
No, és ne felejtsünk ikrát és tejet is beletenni. Én így szeretem. Mit szeretem, imádom.

Fő a halászlé:


A hagyományos paksi halászlé tésztával...:

... és tejföllel. Meg kell mondanom. Nagyon ízlett. Ezután mindig teszek a halászlébe tejfölt...


... és persze sok sok chili és cseresznyepaprikát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése